وبلاگ دانشجویان برق

وبلاگ دانشجویان برق

دانشگاه پیام نور تبریز
وبلاگ دانشجویان برق

وبلاگ دانشجویان برق

دانشگاه پیام نور تبریز

متوسط در آمد

متوسط در آمد ماهیانه ی هر ایرانی!؟

جام اقتصادی، عادل آذر صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در تهران متوسط درآمد سالیانه یک خانوار شهری را در جدیدترین بررسی ها، 13 میلیون تومان و یک خانوار روستایی را نیز 7 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرد.

 

با اعلام این آمار مشخص می شود متوسط درآمد ماهیانه خانوار شهری بیش از یک میلیون و 83 هزار تومان و خانوار روستایی بیش از 658 میلیون و 333 هزار ریال بوده است.

 

آذر اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد در سال گذشته رشد اقتصادی کشور با احتساب نفت 5.2 درصد و بدون نفت 4.67 درصد بوده است و برخی اظهارات در این رابطه که رشد اقتصادی کشور در سال گذشته نیم درصد بود، به هیچ وجه صحیح نیست.

 

وی همچنین از تهیه آمارهای بازرگانی خارجی کشور، حساب‌های ملی سلامت، بخش تعاون و محیط زیست و همچنین آمارهای مالی دولت، تهیه حساب‌های اقماری گردشگری و پروژه های دیگری از این دست خبر داد و تصریح کرد: تهیه حساب‌های بخش تعاون نهایی و به وزارت مربوطه ارائه شد.

 

آذر همچنین از اجرای سرشماری کشاورزی به صورت پایلوت در استانهای فارس، گیلان و آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: در قالب ماده 68 برنامه پنجم توسعه شاخص‌هایی مانند ارزیابی سند چشم انداز، بهره وری ملی، توسعه انسانی، الگوی مصرف، تدوین استانداردهای ملی، آمایش سرزمین و اهداف توسعه هزاره باید دنبال شود.

 

مهر نوشت، رئیس مرکز آمار ایران با اعلام اینکه از طریق مصوبه شورای عالی آمار تخصیص 4 درصد اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی منوط به استقرار شبکه ملی آمار و نظام آمارهای ثبتی شد، ادامه داد: فاز اول شبکه ملی آمار و نظام جمع آوری الکترونیک داده های آماری طراحی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد